و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز
چرا در قرآن وعده حوریان بهشتی به آقایان داده شده است؟
در کلی و عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+4 امتیاز

واژۀ حور که از بنیان حر می آید به عملکرد اختصاص دادن و مجزا کردن دلالت دارد. فلذا حوری به معنای کسی یا چیزی است که بطور اختصاصی جدا شده باشد. این ازواج اختصاصی نه فقط برای مردان مومن بلکه برای زنان مومن نیز وجود دارد: 

كَذَٰلِكَ وَزَوَّجْنَاهُم بِحُورٍ عِينٍ ﴿الدخان: ٥٤﴾

متاسفانه تحریف کنندگان قرآن تقریبا همه واژگان قران را تحریف کرده اند و افسانه ها و شعرهای هفتاد حوری و غیره نیز از بطن همان اباطیل حدیث و روایات بیرون پریده اند. 

بوسیله ی
آیا این جمله که حوریانی باکره که از قبل کسی آنها را لمس نکرده در قرآن هست؟ اگر هست این امتیازیست برای مردها فقط
شما به آیه ﴿الرحمن: ٥٦﴾ اشاره کرده اید. فقط این را مد نظر ندارید که در لسان وحی ضمیر جنسی وجود ندارد. (البته در صرف و نحوی که شیعه برای قرآن نوشته است ضمیر جنسی وجود دارد، اما در لسان وحی وجود ندارد). بعبارت دیگر "ات" به مونث بودن اشاره ندارد، همانطور که سماوات به معنای آسمان خانم نیست! ... این بحث مفصلی است که به خواست الله روزی باز می کنم و با چند مثال توضیح می دهم. فعلا برای رفع شبهه به این آیه توجه کنید:

 وَمَن يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحَاتِ مِن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَٰئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَلَا يُظْلَمُونَ نَقِيرًا ﴿النساء: ١٢٤﴾

مَنْ عَمِلَ سَيِّئَةً فَلَا يُجْزَىٰ إِلَّا مِثْلَهَا وَمَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولَٰئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ يُرْزَقُونَ فِيهَا بِغَيْرِ حِسَابٍ ﴿غافر: ٤٠﴾

در آیات فوق تاکید شده که مومن چه مرد باشد چه زن، وارد بهشت شده و در آن زندگی جاودانه ای خواهد داشت و این را هم بدانید که بحث تزویج فقط مخصوص مرد نیست بلکه زنان نیز "عرب اتراب" خود را در بهشت می یابند.
ادمین گرامی با سلام و درود
لطفا این بحث را بیشتر گسترش بدهید تا بنده و دیگران بر اطلاعات مون از کلام وحی بیشتر شود
با تشکر
...