و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

در ایه ۷ سوره حشر امده: 

مَا أَفَاءَ اللَّهُ عَلَىٰ رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرَىٰ فَلِلَّهِ وَلِلرَّسُولِ وَلِذِي الْقُرْبَىٰ وَالْيَتَامَىٰ وَالْمَسَاكِينِ وَابْنِ السَّبِيلِ كَيْ لَا يَكُونَ دُولَةً بَيْنَ الْأَغْنِيَاءِ مِنْكُمْ ۚ وَمَا آتَاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَمَا نَهَاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا ۚ وَاتَّقُوا اللَّهَ ۖ إِنَّ اللَّهَ شَدِيدُ الْعِقَابِ

آنچه را خداوند از اهل این آبادیها به رسولش بازگرداند، از آن خدا و رسول و خویشاوندان او، و یتیمان و مستمندان و در راه ماندگان است، تا (این اموال عظیم) در میان ثروتمندان شما دست به دست نگردد! آنچه را رسول خدا برای شما آورده بگیرید ، و از آنچه نهی کرده خودداری نمایید؛ و از (مخالفت) خدا بپرهیزید که خداوند کیفرش شدید است!

بعضیها از این ایه این رو تفسیر میکنند برای پیروی از سنت که بعد از قران یک منبع فکری و عقیده ای است و باید از ان استفاده کنید 

ممنون میشم جوابتون رو بفرمایید

در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+3 امتیاز

آیات قبل و بعد (یعنی آیات 6 و 8) در خصوص غنیمت های جنگی و دستور تقسیم شدن غنیمت های جنگی است. در آیه 7 سوره حشر نیز فرموده که مومنین نباید در خصوص غنیمت ها طمع کار باشند و باید در خصوص تقسیم غنایم به دستورات رسول الله توجه کنند. اگر رسول الله غنیمتی را به ایشان داد آنرا بدون ایراد و اشکال تراشی قبول کنند و اگر غنیمتی را از ایشان نهی کرد باید آنرا بازگردانند! 

حالا شما بفرمایید: چه کسی می تواند از آیه ای به این روشنی که در خصوص تقسیم غنایم است، فرقه گرایی و پیروی از مشتی روایت و حدیث را تولید کند؟! آیا آنان که با حرافی و تحریف، کلام الله را منحرف می سازند آیات ذیل را ندیده اند:

وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَكُمْ وَرَفَعْنَا فَوْقَكُمُ الطُّورَ خُذُوا مَا آتَيْنَاكُم بِقُوَّةٍ وَاذْكُرُوا مَا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ﴿البقرة: ٦٣﴾

و چون از شما پيمان محكم گرفتيم، و [كوه‌] طور را بر فراز شما افراشتيم، [و فرموديم:] «آنچه را به شما داده‌ايم به جد و جهد بگيريد، و آنچه را در آن است به خاطر داشته باشيد، باشد كه به تقوا گراييد.»

در آیه فوق، الله در قالب عبارت "خذوا ما آتیناکم" به بنی اسرائیل دستور می دهد تا آنچکه بر موسی نازل شده را "ذکر" کرده و دائم مدنظر داشته باشند تا با اجرای دستورات تورات رستگار شوند. حال چگونه ممکن است که همین پروردگار، پیروان قرآن را بجای کلام بماانزل الله یعنی قرآن، سراغ مشتی روایت و حدیث بفرستد که دست ساخته مشتی بیخبر از قرآن است؟؟

أَفَلَا يَتَدَبَّرُونَ الْقُرْآنَ أَمْ عَلَىٰ قُلُوبٍ أَقْفَالُهَا ﴿محمد: ٢٤﴾

آيا به آيات قرآن نمى‌انديشند؟ يا بر دلهايشان قفلهايى نهاده شده است؟

بوسیله ی
...