و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز
با استناد به دلایل درون متنی ، چرا کتاب اعمال رسولان نمی تواند کتاب وحی و از طرف خدا باشد؟
در انجیل بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+1 امتیاز

برای ثابت شدن این امر تنها لازم است قسمت هایی از این کتاب را مورد بررسی قرار بدهیم:

اینک آسمان را گشاده، و پسر انسان را به دست راست خدا ایستاده می بینم. (اعمال رسولان ۷: ۵۶)

۵ گفت، خداوندا تو کیستی؟ خداوند گفت، من آن عیسی هستم که تو بدو جفا میکنی. ۶ لیکن برخاسته، به شهر برو که آنجا به تو گفته میشود چه باید کرد. (اعمال رسولان ۹: ۵، ۶)

همانطور که در بالا مشاهده می کنید پس از رفعت عیسی این کتاب مدعی است که افرادی با او در ارتباط هستند او را می بینند و از او دستور می گیرند، در حالی که این ادعا با کلام انجیل در تضاد است:

زیرا که فقرا را همیشه با خود دارید و هرگاه بخواهید میتوانید با ایشان احسان کنید، لیکن مرا با خود دائما ندارید. (مرقس 14:7)

۳۴ پس همه به او جواب دادند، ما از تورات شنیدهایم که مسیح تا به ابد باقی میماند. پس چگونه تو میگویی که پسر انسان باید بالا کشیده شود؟ کیست این پسر انسان؟ ۳۵ آنگاه عیسی بدیشان گفت، اندک زمانی نور با شماست. پس مادامی که نور با شماست، راه بروید تا ظلمت شما را فرو نگیرد؛ و کسی که در تاریکی راه میرود نمیداند به کجا میرود. ۳۶ مادامی که نور با شماست به نور ایمان آورید تا پسران نور گردید. عیسی چون این را بگفت، رفته خود را از ایشان مخفی ساخت. ۳۷ و با اینکه پیش روی ایشان چنین معجزات بسیار نموده بود، بدو ایمان نیاوردند. (يوحنا ۱۲: ۳۴-۳۷)

۲۱ پس هرگاه کسی به شما گوید اینک مسیح در اینجاست یا اینک در آنجا، باور مکنید. ۲۲ زانرو که مسیحان دروغ و انبیای کذبه ظاهر شده، آیات و معجزات از ایشان صادر خواهد شد، بقسمی که اگر ممکن بودی، برگزیدگان را هم گمراه نمودندی. ۲۳ لیکن شما برحذر باشید! اینک از همه امور شما را پیش خبر دادم! (مرقس ۱۳: ۲۱-۲۳)

طبق فرازهای فوق از انجیل و آیات متعدد دیگر عیسی مسیح فقط در زمان حیات خود و اندک کوتاهی قبل از رفعت خود به آسمان در دسترس انسان های روی زمین بوده و پس از بالا کشیدنش تا روز قیامت هیچ علم و احاطه ای بر اتفاقات دنیا ندارد. پس چگونه این افراد مدعی هستند که عیسی مسیح را دیده اند و او به آنها امر کرده است؟!

متاسفانه مذهب مسیحیت آیات انجیل در ارتباط با نبی های کذبه را به محمد و قرآن مرتبط می کنند، در حالی که نبیان کذبه دقیقا همان مدعیانی هستند که در کتاب اعمال رسولان و.. می گویند ما عیسی را در اینجا و آنجا دیدیم و به اسم عیسی مسیح (!) مرده را زنده کردیم!

بماند که قرآن به وضوح مشخص می کند که این کتب مردود و باطل هستند، اما سعی شد در این پاسخ فقط با خود انجیل ثابت کنیم که اعمال رسولان و دیگر کتب مرتبط به آن باطل هستند و با فرازهای انجیل در تناقض بزرگی قرار دارند. و حتی نیازی به استفاده از آیات قرآن کریم نیست!

بوسیله ی
ویرایش شده بوسیله ی
...