و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+1 امتیاز

در آیات قرآن تاکید شده که زبور بر داوود نازل شده است:

...وَآتَيْنَا دَاوُودَ زَبُورًا ﴿الإسراء: ٥٥﴾

...وَآتَيْنَا دَاوُودَ زَبُورًا ﴿النساء: ١٦٣﴾

همچنین قرآن در خصوص زبور فرموده:

وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ ﴿الأنبياء: ١٠٥﴾

و در حقيقت، در زبور پس از تورات نوشتيم كه زمين را بندگان شايسته ما به ارث خواهند برد.

کدام آیات زبور به این موضوع اشاره کرده اند؟

در میان متنی (چند کتاب) بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+1 امتیاز

قرآن تصدیق کننده تورات و صحف انبیاء بنی اسرائیل و انجیل است. بعنوان نمونه آیات زبور (صحیفه مزامیر) در تایید قرآن می فرماید:

از غضب برکنار شو و خشم را ترک کن. خود را مشوش مساز که البته باعث گناه خواهد شد. زیرا که شریران منقطع خواهند شد. و اما منتظران الله وارث زمین خواهند بود. هان، بعد از اندک زمانی شریر نخواهد بود. در مکانش تامل خواهی کرد و نخواهد بود. و اما حلیمان وارث زمین خواهند شد و از فراوانی سلامتی متلذذ خواهند گردید (زبور یا مزامیر فصل ٣٧ آیات 8 الی ١١)

یا در آیات فصل 69 از زبور نیز می فرماید:

زیرا خدا صهیون را نجات خواهد داد و شهرهای یهودا را بنا خواهد نمود تا در آنجا سکونت نمایند و آن را متصرف گردند. و ذریت بندگانش وارث آن خواهند شد و آنانی که نام او را دوست دارند، در آن ساکن خواهند گردید. (زبور یا مزامیر فصل 69 آیات 35 و 36)

نتیجه

طبق آیات فوق مشخص شد که خداوند در زبور بارها بر پیروزی بندگان صالح (یعنی کسانیکه پیرو آیات وحی هستند) بر کافران و مشرکین و اهل تزویر تاکید کرده است. آیات زبور فرموده که بندگان واقعی خداوند وارث زمین می شوند و شریران از زمین منقطع خواهند شد. این وعده صدق، هم در دنیا و هم با برپایی قیامت به صورت ابدی و دائمی محقق می گردد. و این ادله ای دیگر بر تصدیق های قرآن از تورات و انجیل و صحف انبیاء بنی اسرائیل است. 

بوسیله ی
صهیون اشاره به چه کسانی دارد؟
...