و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

سلام 

با توجه به سوره بقره آیه ۱۹۳

وَقَاتِلُوهُمْ حَتَّىٰ لَا تَکُونَ فِتْنَهٌ وَیَکُونَ الدِّینُ لِلَّهِ ۖ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلَا عُدْوَانَ إِلَّا عَلَى الظَّالِمِینَ (۱۹۳)

با آنها بجنگید تا دردین فتنه ای نباشد و دین برای خدا باشد امااگربازایستادند(شماهم بازایستید) زیرا تجاوز جزبرستمگران روا نیست.

۱- منظورازفتنه چیست؟؟

۲-دین تنهابرای خدا باشد یعنی چه؟؟؟

سپاسگزارم.

در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+1 امتیاز

با ادامه مطالعه آیات همان سوره در آیه 217 سوره بقره به تعریف "فتنه" از منظر قرآن می رسیم:

يَسْأَلُونَكَ عَنِ الشَّهْرِ الْحَرَامِ قِتَالٍ فِيهِ قُلْ قِتَالٌ فِيهِ كَبِيرٌ وَ صَدٌّ عَن سَبِيلِ اللَّهِ وَكُفْرٌ بِهِ وَالْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَإِخْرَاجُ أَهْلِهِ مِنْهُ أَكْبَرُ عِندَ اللَّهِ وَالْفِتْنَةُ أَكْبَرُ مِنَ الْقَتْلِ وَلَا يَزَالُونَ يُقَاتِلُونَكُمْ حَتَّىٰ يَرُدُّوكُمْ عَن دِينِكُمْ إِنِ اسْتَطَاعُوا وَمَن يَرْتَدِدْ مِنكُمْ عَن دِينِهِ فَيَمُتْ وَهُوَ كَافِرٌ فَأُولَٰئِكَ حَبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فِي الدُّنْيَا وَالْآخِرَةِ وَأُولَٰئِكَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِيهَا خَالِدُونَ ﴿البقرة: ٢١٧﴾

از تو در باره ماهى كه كارزار در آن حرام است مى‌پرسند. بگو: «كارزار در آن، گناهى بزرگ و باز داشتن از راه الله و كفر ورزيدن به الله و باز داشتن از مسجدالحرام، و بيرون راندن اهل آن از آنجا، نزد الله بزرگتر است، و فتنه از كشتار بزرگتر است.» و آنان پيوسته با شما مى‌جنگند تا -اگر بتوانند- شما را از دينتان برگردانند. و كسانى از شما كه از دين خود برگردند و در حال كفر بميرند، آنان كردارهايشان در دنيا و آخرت تباه مى‌شود، و ايشان اهل آتشند و در آن ماندگار خواهند بود.

بنابراین مصادیق فتنه عبارتند از:

1) صد نمودن مردم از سبیل الله (سبیل الله همان کلام الله است)

2) کفر ورزیدن به الله

3) اخراج بی گناهان از مسکن هایشان، مخصوصا اخراج اهل مسجدالحرام

حسب آیه فوق، کسانیکه عامدانه مردم را از سبیل الله باز می دارند (مردم را عامدانه به شرک سوق میدهند) و عامدانه به کلام الله کفر می ورزند، گناهی بزرگتر از قتل را مرتکب شده اند!! 

بدیهی است که منظور از "دین تنها برای خدا باشد" چیزی بغیر از ریشه کن شدن فتنه شرک نیست. چرا که ماموریت منحرفین آن است که مردم را با کشاندن به سمت غیرالله، گمراه کنند و مکتب جدیدی را پایه گذاری نمایند. 

بوسیله ی
متشکرم
برداشت بعضی ها از دستور بجنگید تادین تنها برای خدا باشد این است که به زور وشمشیر واجبار باید همه را مسلمان کردوبه دین خدا دعوت کرد. اما منظوراین دستور این است که تکلیف دینداری یا بی دینی ما تنها با خداست وبه روز قیامت مربوط است و هیچ کس با هیچ فتنه ای (اجبار جنگ اخراج و...)نمی تواند انسانها را به دین وآیینی دعوت کند همانطور که پیامبراین کاررانکرد.
خواهش میکنم. کسی که قصد تحریف دین را داشته باشد می تواند هر آیه ای را تحریف کند. قرآن را هم می توان تحریف کرد (و شاهد هستیم چطور در هر سخنرانی ای قرآن را تحریف میکنند). تورات و انجیل را نیز می توان تحریف کرد. اما کسی نتوانسته کلام الله را تغییر دهد. چرا که حفاظت از کلامش را الله خود برعهده گرفته.
...