و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+4 امتیاز

مصادیق امروزی ”تغییر خلقت خدا”  که درآیه زیر اشاره شده است چیست؟


وَلَأُضِلَّنَّهُمْ وَلَأُمَنِّيَنَّهُمْ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ آذَانَ الْأَنْعَامِ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ وَمَن يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِيًّا مِّن دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُّبِينًا (نساء:119)

و مسلماً به بيراهه‌شان مي‌برم و به آرزوهاي دور و دراز سرگرمشان مي‌سازم و فرمانشان مي‌دهم تا گوش‌هاي چهارپايان را بشكافند و فرمانشان دهم تا آفريدة خدا را تغيير دهند  و هركس شيطان را به جاي خدا به ولايتگيرد، بي‌گمان زيان برده است، زياني آشكار.

 

در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی
باسلام
 اگر به کلام وحی و محیط پیرامونمان از جوانب مختلف بنگریم
می بینیم که هر « دست ورزی در خلقت» الزاما نه منع شده نه بمعنای نقصان در خلقت است !
 اول اینکه  در تورات مثلا می بینیم که یهوه خود به بنی اسرائیل دستور می دهد که نوزادان پسر خود را ختنه کنند ! آیا می توان اینگونه برداشت کرد که حتما خود یهوه می خواسته با چنین دستوری خلقت اشتباه یا ناقص  خود را اصلاح کند ؟!
دوم اینکه از موارد دیگری که می توان به الزام دست ورزی در خلقت خالق اشاره کرد ! ،  خلقت مخلوقات انسانی با نام ترنس سکشوال یا دوجنسی هاست ،  که چنانچه از این آیه کلام وحی مطلقا اینطور برداشت کنیم که هر دست ورزی انسانی در خلقت خالق ، تحت تاثیر شیطان است ، باید این را هم در نظر بگیریم که بدون دخالت پزشکان در این امر این افراد نه هویت مشخص و معین جنسی خواهند داشت نه تا آخر عمر قادر خواهند بود مثل یک زن یا مرد مومن و مسلمان اوامر همان خالق را اطاعت و اجرا کنند !

پس نتیجه اینکه : از مصادیق تغییر در خلقت و طبیعت که تحت تاثیر شیطان است تنها می بایست به مواردی اشاره کرد که مطلقا آثار سوء و مخرب آن برای همه ملموس و قابل اثبات باشد .
که از مصادیق آن مواردی مثل خسارت به طبیعت با تولید زباله های پلاستیکی یا آلودگی محیط زیست مخلوقات خالق یکتا با تولید گازهای گلخانه ای و تخریب لایه ی اوزن و تولید دام و طیور و محصولات لبنی و کشاورزی هورمونی و غیرطبیعی و تراریخته  و .... را میتوان ذکر کرد ... !!!

1 پاسخ

+2 امتیاز

قرآن فرموده که الله "احسن الخالقین" است:

... فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ ﴿المؤمنون: ١٤﴾

.... پس الله که بهترین خلق کنندگان است متبارک باد

آیات صحیفه پیدایش تورات نیز فرموده اند که هر آنچکه الله خلق کرده "طوب" (טוב) یعنی "کامل و بدون نقص" است که در ترجمه های فارسی آنرا به "نیکو" برگردان نموده اند: 

 و خدا گفت: «آبها به انبوه جانوران پر شودو پرندگان بالای زمین بر روی فلک آسمان پروازکنند.» پس خدا نهنگان بزرگ آفرید و همه جانداران خزنده را، که آبها از آنها موافق اجناس آنها پر شد، و همه پرندگان بالدار را به اجناس آنها. و خدا دید که نیکوست (تورات صحیفه پیدایش فصل 1 آیات 20 و 21)

 و خداگفت: «زمین نباتات برویاند، علفی که تخم بیاوردو درخت میوه‌ای که موافق جنس خود میوه آوردکه تخمش در آن باشد، بر روی زمین.» و چنین شد. 12 و زمین نباتات را رویانید، علفی که موافق جنس خود تخم آورد و درخت میوه داری که تخمش در آن، موافق جنس خود باشد. و خدادید که نیکوست (تورات صحیفه پیدایش فصل 1 آیات 11 و 12)

با استناد به آیات تورات و قرآن:

تورات بارها فرموده که خلقت الله بی عیب و نقص است و قران نیز فرموده که خلقت احسنت خاص الله است. بنابراین، ایجاد هرگونه تغییر در خلقت الله (که همیشه با توجیه سود بیشتر، منفعت یا مصلحت همراه است) خلاف دو پیام الهی تورات و قرآن است. از این روست که قرآن در آیه 119 سوره نساء تغییر خلق الله را کار شیطان بر می شمارد:

وَلَأُضِلَّنَّهُمْ وَلَأُمَنِّيَنَّهُمْ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُبَتِّكُنَّ آذَانَ الْأَنْعَامِ وَلَآمُرَنَّهُمْ فَلَيُغَيِّرُنَّ خَلْقَ اللَّهِ وَمَن يَتَّخِذِ الشَّيْطَانَ وَلِيًّا مِّن دُونِ اللَّهِ فَقَدْ خَسِرَ خُسْرَانًا مُّبِينًا 

و مسلماً به بيراهه‌شان مي‌برم و به آرزوهاي دور و دراز سرگرمشان مي‌سازم و فرمانشان مي‌دهم تا گوش‌هاي چهارپايان را بشكافند و فرمانشان دهم تا آفريدة خدا را تغيير دهند  و هركس شيطان را به جاي الله به ولايت گيرد، بي‌گمان زيان برده است، زياني آشكار.

برخی از مصادیق ایجاد تغییر در خلق الله:

ایجاد تغییر ژنتیکی در گیاهان (به بهانه هایی چون مقاوم سازی در برابر آفات، افزایش محصول یا ماندگاری و غیره) 

ایجاد تغییر ژنتیکی در تخم و جنین حیوانات (به بهانه هایی چون افزایش محصول، ماندگاری و غیره)

نتیجه

مطابق تورات و قرآن، خلقت الله کامل و بی اشکال است به شرط آنکه ما انسان ها با فساد خود، زمین و دریا و هر آنچکه در آنهاست را به رجس و نابودی نکشانیم. مطابق کلام وحی، اگر به الله ایمان بیاوریم و به دستورات الله عمل کنیم، الله خزائن آسمان ها و زمین را بر ما خواهد گشود ولی طغیان و کفر در برابر دستورات الله سبب خسران و ضرر می گردد. انسان جاهل تصور میکند که می تواند با تغییرات ژنتیک، آثار فساد خود را بر روی زمین کنترل کند و از فقر و خسران و گرسنگی رهایی یابد در حالیکه این خیال باطلی است. چرا که تنها راه نجات چه در دنیا و چه در آخرت، ایمان به الله و عمل به دستورات کلام الله است، نه تغییر دادن خلق الله بوسیله ژنتیک ! تنها با عمل به دستورات وحی است که خزائن آسمانها و زمین بر ما گشوده خواهد شد:

وَلَوْ أَنَّهُمْ أَقَامُوا التَّوْرَاةَ وَالْإِنجِيلَ وَمَا أُنزِلَ إِلَيْهِم مِّن رَّبِّهِمْ لَأَكَلُوا مِن فَوْقِهِمْ وَمِن تَحْتِ أَرْجُلِهِم مِّنْهُمْ أُمَّةٌ مُّقْتَصِدَةٌ وَكَثِيرٌ مِّنْهُمْ سَاءَ مَا يَعْمَلُونَ ﴿المائدة: ٦٦﴾

و اگر آنان به تورات و انجيل و آنچه از جانب پروردگارشان به سويشان نازل شده است، عمل مى‌كردند، قطعاً از بالاى سرشان [بركات آسمانى‌] و از زير پاهايشان [بركات زمينى‌] برخوردار مى‌شدند. از ميان آنان گروهى ميانه‌رو هستند، و بسيارى از ايشان بد رفتار مى‌كنند.

بوسیله ی
باسلام، آیا این موضوع هرگونه عمل جراحی را هم شامل میشود؟ مثلا خارج کردن غده سرطانی؟
...