و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

اخبار رسمی خبرگزاریها حاکی از معدوم شدن ده ها تُن ماهیان و آبزیان صید شده از دریا به بهانه "حرام گوشت" بودن و "بدون فلس بودن" دارد. 

کدام آیه از قرآن آبزیان و ماهیان بدون فلس را حرام کرده است؟ 

در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+2 امتیاز

مطابق دستور الله در قرآن، هر صید دریا حلال است:

أُحِلَّ لَكُمْ صَيْدُ الْبَحْرِ وَطَعَامُهُ مَتَاعًا لَّكُمْ وَلِلسَّيَّارَةِ وَحُرِّمَ عَلَيْكُمْ صَيْدُ الْبَرِّ مَا دُمْتُمْ حُرُمًا وَاتَّقُوا اللَّهَ الَّذِي إِلَيْهِ تُحْشَرُونَ ﴿المائدة: ٩٦﴾

صيد دريا و مأكولات آن براى شما حلال شده است تا براى شما و مسافران بهره‌اى باشد، و[لى‌] صيد بيابان -مادام كه محرم مى‌باشيد- بر شما حرام گرديده است. و از خدايى كه نزد او محشور مى‌شويد پروا داريد.

هیچ آیه ای از قرآن به حرام بودن برخی از آبزیان به هیچ بهانه و دلیلی اشاره نکرده است. اینکه برخی مدعی هستند که ماهی بدون فلس حرام است کذب مطلق است و نسبت دادن دروغ در روز روشن به قرآن که کلام الله است، قدم زدن در راه جهنم می باشد. 

الله است که خالق ماهیان و آبزیان و دریا است و مطابق دستور صریح قرآن احدی بجز خالق نمی تواند حرام و حلال وضع کند:

وَلَا تَقُولُوا لِمَا تَصِفُ أَلْسِنَتُكُمُ الْكَذِبَ هَٰذَا حَلَالٌ وَهَٰذَا حَرَامٌ لِّتَفْتَرُوا عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ إِنَّ الَّذِينَ يَفْتَرُونَ عَلَى اللَّهِ الْكَذِبَ لَا يُفْلِحُونَ ﴿النحل: ١١٦﴾

و براى آنچه زبان شما به دروغ مى‌پردازد، نگوييد: «اين حلال است و آن حرام » تا بر الله دروغ بنديد، زيرا كسانى كه بر الله دروغ مى‌بندند رستگار نمى‌شوند.

نتیجه

مطابق آیه 96 سوره مائده هر صید دریا حلال است. این الله است که خالق ماهیان و دریا و انسان است لذا نسبت دادن هرگونه حرام بودن خوردنیها به الله چنانچه با استناد به آیه ای روشن نباشد، معصیت و گناه است و پافشاری بر آن قدم زدن در سبیل حریق جهنم می باشد. 

بوسیله ی
صدق الله العلی العظیم
خیلی ممنون بزرگوار
سلامت باشید
در لاویان 11 امده است که:
از همه انچه در آب است اینها را بخورید هرچه پر و فلس دارد در اب خواه در دریا خواه در نهرها انها را بخورید و هرچه پر و فلس ندارد در دریا یا در نهرها از همه حشرات اب و همه جانورانی که در اب می باشند اینها نزد شما مکروه باشند.
دقیقا. اما این حکم برای پیروان تورات است. نه پیروان انجیل یا قرآن.
افرادی که به کتاب الهی ایمان دارند مگر نباید به تمام احکام ان چه در کتب من قبل و چه قران ایمان داشته باشند؟ ایمان و عمل
...