و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+1 امتیاز
طبق کلام الله ایا می توان نتیجه گرفت که هر کاری چه خیر و چه شر که در این دنیا انجام بدیم نتیجه اعمالمان سریعا خواهیم دید؟

بعضی ها از کلمه "کارما" استفاده می کنند و اینکه کارمای اعمالمان را به صورت روزانه و یا سریعا خواهیم دید
در عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+1 امتیاز

خیر.

قرآن فرموده که پروردگار به افراد کافر علیرغم اینکه مکررا در حال کفران الهی و طغیان و سرکشی هستند "مهلت" می دهد، شاید بازگشت کنند. لذا این تصور که اگر کسی مرتکب عملی خلاف کلام وحی شود، حتما در این دنیا با عقوبت آن مواجه می شود، تصوری غلط و خلاف آیات وحی است. به آیه ذیل توجه فرمایید:

وَذَرْنِى وَٱلْمُكَذِّبِينَ أُو۟لِى ٱلنَّعْمَةِ وَمَهِّلْهُمْ قَلِيلًا إِنَّ لَدَيْنَآ أَنكَالًۭا وَجَحِيمًۭا وَطَعَامًۭا ذَا غُصَّةٍۢ وَعَذَابًا أَلِيمًۭا (سوره مزمل آیات 11 تا 13)

و مرا با تكذيب‌كنندگانی که از نعمت ها برخوردار هستند واگذار و کمی مهلتشان ده! در حقيقت پيش ما زنجيرها و دوزخ، و غذايى گلوگير و عذابى بسیار پر درد است. 

آیات فوق می فرمایند که بسیاری از افراد پس از مرگ به سزای اعمال شان می رسند و الله بسیاری را در این دنیا "مهلت" می دهد، شاید توبه کرده و بازگشت نمایند و از عذاب ابدی در امان بمانند. 

نتیجه

کارما، مفهومی باطل و خلاف رهنمودهای آیات وحی است. آیات قرآن فرموده که الله به بسیاری "مهلت" می دهد شاید توبه کرده و بازگشت کنند. بسیاری نیز فوت کرده و سزای معاصی خویش را پس از مرگ دریافت می کنند. پس هر کار خیر و شری انجام شود در همین دنیا پاداش و جزایش دیده می شود، غلط و ادعایی خلاف قرآن است. 

بوسیله ی
...