و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾

به پرسش و پاسخ از قرآن، انجیل و تورات خوش آمدید!

برای شرکت در پرسش و پاسخ ها از طریق گزینۀ عضویت در بالای سایت ثبت نام فرمایید. مطالعۀ قوانین سایت را فراموش ننمایید. با تشکر!

+3 امتیاز
با عرض سلام و خسته نباشید.

سوال بنده این است که آیا عزیر همان عزرا می باشد که در صحف عهدعتیق دارای کتاب است؟
در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی
سوال تصحیح شد.

1 پاسخ

+1 امتیاز

مطابق فصل هفتم از صحیفه عزرا، عزرا یکی از نوادگان هارون و فردی صالح بوده است، اما اینکه آیا عزرا همان عزیر است به یقین مشخص نیست، هر چند احتمال آن بالاست:

1 و بعد از این امور، در سلطنت ارتحشستاپادشاه فارس، عزرا ابن سرایا ابن عزریا ابن حلقیا، 2 ابن شلوم بن صادوق بن اخیطوب، 3 بن امریا ابن عزریا ابن مرایوت، 4 بن زرحیا ابن عزی ابن بقی، 5 ابن ابیشوع بن فینحاس بن العازار بن هارون رئیس کهنه، 6 این عزرا از بابل برآمد و اودر شریعت موسی که یهوه خدای اسرائیل آن راداده بود، کاتب ماهر بود و پادشاه بروفق دست یهوه خدایش که با وی می‌بود، هر‌چه را که اومی خواست به وی می‌داد. 7 و بعضی ازبنی‌اسرائیل و از کاهنان و لاویان و مغنیان ودربانان و نتینیم نیز در سال هفتم ارتحشستاپادشاه به اورشلیم برآمدند. 8 و او در ماه پنجم سال هفتم پادشاه، به اورشلیم رسید. 9 زیرا که درروز اول ماه اول، به بیرون رفتن از بابل شروع نمودو در روز اول ماه پنجم، بروفق دست نیکوی خدایش که با وی می‌بود، به اورشلیم رسید. 10 چونکه عزرا دل خود را به طلب نمودن شریعت خداوند و به عمل آوردن آن و به تعلیم دادن فرایض و احکام به اسرائیل مهیا ساخته بود. (صحیفه عزرا، فصل 7، آیات 1 الی 10)

 

بوسیله ی
...