و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز
امروزه ما میدانیم که افرادی دو جنسیتی وجود دارند که هم آلت مردانه دارن هم اندام زنانه ، جای سوال است:

چرا در قران اشاره ای به آنها و حق و حقوق افراد دوجنسیتی نشده است؟
در کلی و عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

2 پاسخ

0 امتیاز

تعریف "ذکر" و "انثی" در کلام وحی:

در کلام تورات، خداوند مبنای مشخص تعریف مذکر بودن و مونث بودن را ارائه فرموده است:

....זכר ונקבה ברא אתם

....  ایشان را نر و ماده آفرید (تورات صحیفه پیدایش فصل 1 آیه 27)

منظور از "ذکر" در لسان وحی، فردی است که از بدو تولد اندام های کامل مردانۀ تکثیر نسل و ایجاد ذریه را داشته باشد. منظور از "نقبه" در آیه فوق نیز کسی است که از بدو تولد اندام های زنانۀ بارداری و حمل نسل را داراست. بدین ترتیب، از منظر کلام وحی، مذکر و مونث بودن بواسطۀ خلقت پدیدار می شود و اگر کسی ادعا کند که مذکر و مونث بودن "ساخته ای اجتماعی" می باشد و به روحیه و تشخیص خود فرد مربوط است، ادعای او صد در صد با آیات وحی در تناقض است. 

در خصوص هرمافرودیت (نرماده)

در موارد نادری نوزادان با "معلولیت" های مربوط به اندام های جنسی متولد می شوند (مثلا، نوزاد رحم یا واژن ندارد اما دختر است یا بیضه و آلت ندارد اما پسر است یا ترکیبی از این موارد). پس باید بخاطر داشت که این نیز مانند دیگر انواع معلولیت ها، صرفا یک معلولیت فیزیکی است که البته مشکلات بسیاری را برای فرد ایجاد میکند. 

شیوه کار بدین گونه است که در چنین مواردی که فرد دچار چنین معلولیت های نادری می باشد، راه حل های پزشکی جهت "کنترل معلولیت" ذیل نظر متخصصین مورد توجه قرار می گیرد و پس از سن بلوغ و ظهور کامل هورمون های بدن، برای فرد معلول تعیین جنسیت می گردد و جراحی های لازم نیز مطابق با آن صورت می گیرد که البته هیچکدام معلولیت را برطرف نمی کند، بلکه صرفا مبنایی می گردد تا هویت جنسی از نظر قانونی مشخص گردد. پس اینطور نیست که حتی اینگونه افراد در ابهام جنسی بسر ببرند بلکه با نظر متخصصین مربوطه و شاکله فیزیکی بدن خودشان، جنسیت ایشان تعیین تکلیف می گردد، هر چند معلولیت اجازۀ تولید نسل را از فرد گرفته باشد. 

نتیجه:

مبنای جنسیت هر انسان، فیزیک و شاکلۀ خلق شده توسط الله است و انسان نمی تواند سرخود آنرا دستکاری کرده یا از پذیرش آن به بهانۀ گرایش روحی امتناع کند. اما در خصوص افراد دارای معلولیت در اندام های جنسی، مشخص شد که پس از بلوغ و با استناد به خلقت ذاتی، جنسیت ایشان با نظر متخصصین تعیین تکلیف می شود و بر همان اساس می توانند به دستورات دین عمل کنند. پس اینطور نیست که اینگونه افراد در ابهام بسر ببرند. لیکن آنچکه مورد تاکید قرآن است "ایمان به کلام وحی و اجرای دستورات کتاب الله" است که این مهم جنسیت نمی شناسد:

 مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَكَرٍ أَوْ أُنثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَاةً طَيِّبَةً وَلَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُوا يَعْمَلُونَ ﴿النحل: ٩٧﴾

هر كس -از مرد يا زن- كار شايسته كند و مؤمن باشد، قطعاً او را با زندگى پاكيزه‌اى، حيات [حقيقى‌] بخشيم، و مسلماً به آنان بهتر از آنچه انجام مى‌دادند پاداش خواهيم داد.

بوسیله ی
ممنون از شما دوست عزیز جواب دادین
در دنیا موجودات زیادی هستن که نر و ماده گیشان یکی است و اینکه میگین در قران گفته خداوند همه موجودات را به صورت جدا نر و ماده افردیده درست نیست مثلا کرم و یا بسیار موجداتی که میشه نام برد. که نر و مادگیشان یکی است.
در مورد جواب دیگه تان درسته در انسان این بیماریست و طبیعی نیست. و درسته که امروزه میشه عمل جراحی کرد. ولی در گذشته عمل جراحی نبوده و ذکر نشدن و نادیده گرفته شدنشان در قرآن با اینکه خدا خداوند آنها را اینطور خلق کرده جای تاجب داره.
............................................................
شما فرض کن در دوران قدیم هستی که علم پزشکی هم رشد نکرده. یک دوجنسه میاد بهت میگه حاجاقا تکلیف من چیه ؟ من مرد هستم یا زن ؟ چیکار کنم حجاب داشته باشم یا نه ؟ زن بگیرم یا شوهر کنم ؟ قوانین خانم ها بر من واجبه یا آقایون ؟ و ............
دوست گرامی، در تورات و قرآن فرموده که الله "انسان" را بصورت مذکر و مونث آفرید!! فراموش نکنید که تورات و قرآن، برای انسان نازل شده است نه کرم خاکی!!! همچنین، اشاره به خلقت بر مبنای زوجین (ذکر و انثی) در همه موجودات هیچ منافاتی با قرارداشتن دو ارگان نرینه و مادگی در یک بدن ندارد! چرا که در این حالت نیز دو ارگان "ذکر و انثی" وجود دارد.
پاسخ سوال شما را نیز کامل دادم.
لطفا قوانین سایت را یکبار مطالعه کنید.
با سلام . البته روان شخص هم جزئی از جسم اوست چون آنچه در ذهن و روان شخص شکل می گیرد کارکرد مغز اوست و کسانی هم که از نظر روانی جنسیت خود را قبول ندارند همانند کسانی که در عضو جنسی مشکل دارند اختلال جسمی دارند .
0 امتیاز
جنسیت این افراد مشخص است؛ در ابتدا بهتر است به نحوه رشد اندام تناسلی جنین انسان اشاره ای بکنم، اندام تناسلی زنان و مردان در واقع از یک بافت یکسان شکل میگیرد. در جنین مذکر این بافت به خاطر ترشح هورمون تستسترون تغییر شکل میدهد و به اندام تناسلی مردانه تبدیل میشود، حال اگر جنین مذکر دچار نارسایی باشد چه در ترشح هورمون یا چه در گیرنده هورمون سلول ها، این بافت رشد نکرده و شبیه به دستگاه تناسلی زنانه میگردد یا دقیق تر اینکه باقی میماند. مشابه همین در جنین مونث بدین صورت میباشد که اگر جنین در معرض هورمون تستسترون قرار گیرد بخشی از اندام تناسلی اش به شکل اندام مردانه رشد میکند. موارد اشاره شده فقط شامل شکل بیرونی اندام تناسلی میباشد موارد بسیار نادر دیگری هم ممکن است وجود داشته باشد اما در کل دوران بلوغ در هر دو جنس شامل تغییراتی میباشد در جنس مونث  تغییراتی مانند رشد لگن و سینه قابل ذکر هستند که این تغییرات میتواند شکل فیزیکی جنسیت فرد را مشخص کنند کما اینکه ما در مواجه با سایر افراد برای پی بردن به جنسیت آنها آلت تناسلی آنها را چک نمیکنیم!
بوسیله ی
...