و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+5 امتیاز
میتواتید طبق قران و کتب مقدس بگید که برترین عبادت انسان نزد خدا چیست؟

و یا اینکه برترین کارهای انسان نزد خداوند سبحان چه چیزی می باشد؟

ممنون میشم کمکم کنید بعد از اینکه انسان به خدای یکتا ایمان اورد و شرک را کنار گذاشت چه راهی پیش روی خودش داره و چه کار کنه که به تکانل برسه ؟ خدمت به مردم؟ مصادیق شکرگزاری عملی انسان رو اگه طبق قران و ... هست بیان کنید

البته میدونم سوالم خیلی کلی هست
در کلی و عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+4 امتیاز

به فراز ذیل از انجیل توجه فرمایید:

و یکی از کاتبان، چون مباحثه ایشان را شنیده، دید که ایشان را جواب نیکو داد، پیش آمده، از او پرسید که «اول همه احکام کدام است؟» 29 عیسی او را جواب داد که «اول همه احکام این است که بشنو‌ای اسرائیل، خداوند خدای ما خداوند واحد است. 30 و خداوندخدای خود را به تمامی دل و تمامی جان وتمامی خاطر و تمامی قوت خود محبت نما، که اول از احکام این است. 31 و دوم مثل اول است که همسایه خود را چون نفس خود محبت نما. بزرگتر از این دو، حکمی نیست.» 32 کاتب وی راگفت: «آفرین‌ای استاد، نیکو گفتی، زیرا خداواحد است و سوای او دیگری نیست، 33 و او رابه تمامی دل و تمامی فهم و تمامی نفس و تمامی قوت محبت نمودن و همسایه خود را مثل خودمحبت نمودن، از همه قربانی های سوختنی وهدایا افضل است.» 34 چون عیسی بدید که عاقلانه جواب داد، به وی گفت: «از ملکوت خدادور نیستی.» و بعد از آن، هیچ‌کس جرات نکردکه از او سوالی کند (انجیل صحیفه مرقس فصل 12 آیات 28 تا 34)

بنابر آیات فوق برترین حکم و عبادت آن است که انسان پروردگار خود را با تمامی جان و فکر و دل محبت نماید. لیکن محبت کردن به آن معناست که انسان "احکام و فرایض پروردگار" را اجرا کند. همانطور که پروردگار از دهان عیسی مسیح به ما امر کرده که : 

اگر مرا دوست دارید، احکام مرا نگاه دارید (انجیل صحیفه یوحنا فصل 14 آیه 15)

و در تصدیق اینکه "اطاعت از احکام الهی"، نشانه ابراز محبت به پروردگار است در قرآن نیز می فرماید:

قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللَّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿آل‌عمران: ٣١﴾

بگو: «اگر الله را دوست داريد، از من تبعیت كنيد تا الله دوستتان بدارد و گناهان شما را بر شما ببخشايد، و الله آمرزنده مهربان است.

نتیجه

بعد از ایمان آوردن به کتب و رسل الهی، انسان وظیفه دارد که به احکام و فرایض کتاب عمل نماید و بوسیلۀ آن دستورات متعالی ابعاد مختلف زندگی خود را سامان دهی کند. چرا که بواسطۀ عمل به تک تک دستورات الهی است که انسان مسیر رشد و تعالی را طی میکند. بدیهی است که هرگونه تخطی از دستورات الهی سبب انحراف انسان از سبیل رستگاری می شود. 

بوسیله ی
پاسخی فوق العاده
خیلی ممنون
واقعا ممنونم
آیه ۵۶سوره ذاریات نیز درتاییدانجیل به این وظیفه مهم انسان وجنیان اشاره دارد:
وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ
...