و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز
در تورات صحیفه تثنیه فصل 11 آیات 18 تا 21 می فرماید::

پس این سخنان مرا در دل و جان خود جا دهید و انها را بر دستهای خود برای علامت ببندید و در میان چشمان شما عصابه باشد و انها را به پسران خود تعلیم دهید و حین نشستنت در خانه خود و رفتنت به راه و وقت خوابیدن و برخاستنت از انها گفتگو نمایید و انها را بر باهوهای در خانه خود و بر دروازه های خود بنویسید

منظور چیست؟ ایا این همان صلات است؟

(معنای عصاب رو هم نفهمیدم)
در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی
فصل 11 کتاب تثنیه است نه 12. متن سوال تصحیح شد.

1 پاسخ

+2 امتیاز

خیر. منظور صلات نیست. بلکه منظور "مد نظر قراردادن دستورات تورات" در همه وقت و توجه ویژه داشتن به کلام الله در همه حال است. به این مهم در قرآن نیز اشاره شده است:

وَإِذْ أَخَذْنَا مِيثَاقَكُمْ وَرَفَعْنَا فَوْقَكُمُ الطُّورَ خُذُوا مَا آتَيْنَاكُم بِقُوَّةٍ وَاذْكُرُوا مَا فِيهِ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ ﴿البقرة: ٦٣﴾

و چون از شما پيمان محكم گرفتيم، و طور را بر فراز شما افراشتيم، [و فرموديم:] «آنچه را به شما داده‌ايم به جد و جهد بگيريد، و آنچه را در آن است به خاطر داشته باشيد، باشد كه به تقوا گراييد.»

دقیقا به مانند تورات، قرآن نیز تصدیق کرده که خداوند در خصوص مد نظر قرار دادن و بخاطر داشتن دستورات الهی به بنی اسرائیل تاکید کرده و از ایشان خواسته که دستورات تورات را همیشه مدنظر داشته باشند (مثل عصابه). مضاف بر آن در فصل ششم صحیفه تثنیه از تورات نیز به این مهم تاکید شده:

‌ای اسرائیل بشنو، یهوه، خدای ما، یهوه واحد است. 5 پس یهوه خدای خود را به تمامی جان و تمامی قوت خود محبت نما. 6 و این سخنانی که من امروز تو را امر می‌فرمایم، بر دل توباشد. 7 و آنها را به پسرانت به دقت تعلیم نما، وحین نشستنت در خانه، و رفتنت به راه، و وقت خوابیدن و برخاستنت از آنها گفتگو نما. 8 و آنها را بردست خود برای علامت ببند، و در میان چشمانت عصابه باشد. 9 و آنها را بر باهوهای درخانه ات و بر دروازه هایت بنویس (تورات صحیفه تثنیه فصل 6 آیات 4 تا 9)

این بدان معناست که مدنظر قرار دادن کلام الهی در همه امور زندگی، باید اولویت یک فرد مسلمان باشد.

در زبان فارسی، عصابه به معنای  پارچه‌ای است که به پیشانی یا دور سر می‌بستند. منظور از عبارت "میان چشمانت عصابه باشد" آن است که در همه وقت کلام الهی مد نظرت باشد و بدان عمل نما.

بوسیله ی
بسیار عالی
ممنونم
...