و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+3 امتیاز

با سلام...
آیا این آیات انجیل، در مقام بیان حکمی است که لازم الاجراست؟ یا در مقام بیان میزان شدت و اهمیت حساب آخرت؟ 

«29- پس اگر چشم راستت تو را بلغزاند، قلعش کن و از خود دور انداز زیرا تو را بهتر آن است که عضوی از اعضایت تباه گردد، از آنکه تمام بدنت در جهنّم افکنده شود. 30 - و اگر دست راستت تو را بلغزاند، قطعش کن و از خود دور انداز، زیرا تو را مفیدتر آن است که عضوی از اعضای تو نابود شود، از آنکه کلّ جسدت در دوزخ افکنده شود.» (انجیل مقدس، صحیفه متی، فصل 5)

«43- پس هرگاه دستت تو را بلغزاند، آن را بِبُر زیرا تو را بهتر است که شلّ داخل حیات شوی، از اینکه با دو دست وارد جهنّم گردی، در آتشی که خاموشی نپذیرد؛ 44- جایی که کِرْم ایشان نمیرد و آتش، خاموشی نپذیرد. 45- و هرگاه پایت تو را بلغزاند، قطعش کن زیرا تو را مفیدتر است که لنگ داخل حیات شوی از آنکه با دو پا به جهنّم افکنده شوی، در آتشی که خاموشی نپذیرد؛ 46- آنجایی که کِرْمِ ایشان نمیرد و آتش، خاموش نشود. 47- و هر گاه چشم تو تو را لغزش دهد، قلعش کن زیرا تو را بهتر است که با یک چشم داخل ملکوت خدا شوی، از آنکه با دو چشم در آتش جهنّم انداخته شوی، 48- جایی که کرم ایشان نمیرد و آتش خاموشی نیابد.» (انجیل مقدس، صحیفه مرقس، فصل 9)

در انجیل بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+4 امتیاز

مطابق آیات انجیل، زبان انجیل بر مبنای مثال ها و تمثیل هاست:

از این جهت با اینها به مثلها سخن می گویم که نگرانند و نمی بینند و شنوا هستند ونمی شنوند و نمی فهمند (انجیل صحیفه متی فصل 13 آیه 13)

بنابراین، آیات مورد سوال شما قطعا فقط بیانگر اهمیت مساله "گناه" و "عدم ارتکاب گناه" است. چرا که مطابق آیات انجیل آن جایگاهی که گناه از آن برمی خیزد همان "قلب" یا "دل" انسان است و همه ما می دانیم که قلب و دل را نمی توان قطع کرد و دور انداخت! بلکه باید آنرا طاهر نمود:

زیرا که از دل برمی آید، خیالات بد و قتلها و زناها و فسقها و دزدیها و شهادات دروغ و کفرها. 20 اینها است که انسان را نجس می‌سازد، لیکن خوردن به‌دستهای ناشسته، انسان را نجس نمی گرداند.» (انجیل صحیفه متی فصل 15 آیات 19 و 20)

و نیز می فرماید:

 مرد نیکو از خزانه نیکوی دل خود، چیزهای خوب برمی آورد و مرد بد از خزانه بد، چیزهای بدبیرون می‌آورد. 36 لیکن به شما می‌گویم که هرسخن باطل که مردم گویند، حساب آن را در روزداوری خواهند داد (انجیل صحیفه متی فصل 12 آیات 35 و 36)

نتیجه

با بررسی آیات انجیل و بررسی بیان آن، مشخص می  گردد که اشاره به قلع کردن چشمی که گناه میکند یا قطع کردن دستی که گناه می ورزد، تمثیلی است و دلالت بر اهمیت مساله عدم ارتکاب گناه و مساله بازخواست در روز رستاخیز دارد. 

بوسیله ی
...