و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز

البته این سوال قبلا به شکل دیگری مطرح شده بود اما به صورت اصلی سوال پاسخ داده نشد! توجه بفرمایید سوال بنده در خصوص علت کشتار دست جمعی غیر نظامیان نیست که فرمودید با استناد به آیات علت " ریشه کن کردن شرارت و فساد روی زمین است "!

همانطور که مستحضر هستید دستور  زنده نگه داشتن دختران باکره در جنگ ، در حال حاضر با تاثیر پذیری از تاریخ مجعول جنگهای صدر اسلام که مورخین مذهبی روایت میکنند و مذهبیون افراطی مثل " داعش " عملا به اجرا در می آورند   که اتفاقا همانطور که میدانید این اعمال اساسا عین فساد و شرارت است نه ریشه کن کردن فساد و شرارت !!! بنابراین میشود توضیح دهید که دستور موسی مبنی بر زنده نگه داشتن دختران باکره در حین کشتار دست جمعی که قاعدتا شامل  پسر بچه های نابالغ هم میشود بر اساس کدام منطق دینی عین فساد و شرارت تلقی نمی شود ؟؟؟!!!

13موسی و العازار كاهن و همهٔ رهبران قوم به استقبال سپاه اسرائيل رفتند، 14ولی موسی بر فرماندهان سپاه خشمگين شد 15و از آنها پرسيد: «چرا زنها را زنده گذارده‌ايد؟ 16اينها همان كسانی هستند كه نصيحت بلعام را گوش كردند و قوم اسرائيل را در فغور به بت‌پرستی كشاندند و قوم ما را دچار بلا كردند. 17پس تمامی پسران و زنان شوهردار را بكشيد. 18فقط دخترهای باكره را برای خود زنده نگهداريد. (تورات صحیفه اعداد باب ۳۱ آیات 13 تا 18)

در تورات و عهدعتیق بوسیله ی
دوباره دسته بندی کردن بوسیله ی

1 پاسخ

0 امتیاز

خداوند در صحیفه اعداد باب 25 می فرماید :

۱ هنگامی که بنی اسرائیل در شطیم اردو زده بودند، مردانشان با دختران قوم موآب زنا کردند.  ۲ این دختران، آنها را دعوت می‌کردند تا در مراسم قربانی بتهایشان شرکت کنند. مردان اسرائیلی گوشت قربانی‌ها را می‌خوردند و بتها را پرستش می‌کردند.

و در ادامه در باب 31 همین صحیفه می فرماید:

۱۴ ولی موسی بر فرماندهان سپاه خشمگین شد  ۱۵ و از آنها پرسید: «چرا زنها را زنده گذارده‌اید؟  ۱۶ اینها همان کسانی هستند که نصیحت بلعام را گوش کردند و قوم اسرائیل را در فغور به بت پرستی کشاندند و قوم ما را دچار بلا کردند. 

با توجه به آیات بالا این زنان موآب بودند که بنی اسرائیل را به گناه کشاندند و دختران باکره در این کار نقشی نداشتند.

بوسیله ی
سلام ... متوجه منظور سوال نشدید تو پرسشی که مطرح شده بود پاسخ دادن دستور کشته شدن غیرنظامی ها از سوی موسی صادر شد چون هدف " ریشه کن شدن فساد و شرارت " بود اما موسی دستور کشته شدن همه حتی اطفال ذکور نابالغ رو هم میده اما میگه دختران باکره رو برای خودتان زنده نگه دارید !
خب اگر هدف زدودن فساد و شرارت بوده یا همه باید کشته میشدن یا اگه قرار بود استثنایی باشه اطفال ذکور هم باید مثل دختران باکره مستثنی میشدن !
از این حیث است که به من اجازه میدهد عملکرد موسی در تورات را با داعش مقایسه کنم !
این قانون فقط برای جنگ بنی اسراییل با مدیانیان است شما و بنده حق تعمیم به کلیه جنگهارا نداریم. قانون کلی جنگ برای قوم موسی در تورات کتاب تثنیه باب ۲۰آمده است که در آن زنان و اطفال و بهایم کشته نمیشوند و فقط مردان کشته می شوند آنهم در صورتی که صلح نکنند.
موسی دستور خدا را اجرا می کرد. آیا داعش از خداوند یا آیات قرآن مجوزی دارد؟ این دیگر چه قیاس اشتباهی است!
اتفاقا تنها توجیهی که به ذهن بنده میرسد این است که دستور " زنده نگهداشتن دختران باکره " در جنگ خواسته و دستور خداوند نبوده بلکه دستور شخص موسی است !
موسی پیش از این نیز مرتکب خطای دیگری مثل قتل مردی مصری شده بود ، غیر از این داوود هم بعد از ماجرای زناکاریش با همسر اوریای حتی ، به فرمانده لشکرش دستور میدهد که اوریای حتی را در خط مقدم جبهه بگمارد تا کشته شود.
بنظرم میرسد این اعمال همگی اعمال و دستورات شخصی افراد محسوب میشوند و گمان نمی کنم این مورد هم دستور خداوند باشد .
...