و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+2 امتیاز
آیا با توجه به مطالب زیر بین داستان بدنیا آمدن عیسی مسیح در قرآن و انجیل تناقض وجود دارد؟

با توجه به آیات 16 تا 33 سوره مریم در قرآن کریم ،( حضرت مریم به روح می گوید که چگونه باردار شوم که هنوز دست بشری به من نرسیده و کار ناشایستی انجام نداده ام و بعد از آنکه باردار شدن به مکانی دور ظاهرا در بیابانی می رود و آنجا بعد از وضع حمل، نگران این است که چگونه پیش قوم خود برگردد، که خداوند به او می گوید که به سوی قوم خود برود و حرفی نزند و همه را متوجه فرزندش کند و او با آنها صحبت کند و وقتی که پیش قومش می رود آنها به او می گویند که چه کار منکر انجام داده ای نه پدرت نا صالح بود و نه مادرت بدکاره، که سپس فرزند به صدا در می آید و از حقانیت خودش و مادر صحبت می کند که این خود از معجزات عیسی می باشد...)

پس با توجه به قرآن کریم می فهمیم که مریم با کسی.ازدواج نکرده و کسی دوران حاملگی و زاییدن او را ندیده، و اینکه بعد از آمدنش به پیش قومش به او تهمت کار ناروا می زنند و بعد از حرف زدن فرزند نگرانی برای مریم باقی نمی ماند)

و حال در صحیفه های انجیل به صورت زیر آمده است

اما با توجه به انجیل لوقا ، مریم باکره که بوسیله روح القدس باردار شده، نامزدی به نام یوسف داشته و هنگام زایمان مریم، نامزدش یوسف برای نام نویسی، با مریم به شهر بیت لحم می روند و در آنجا در مهمانسرایی وضع حمل می کند

( پس می بینیم با توجه به انجیل لوقا ، بر خلاف قرآن، مریم به هنگام زایمان تنها نبوده و حتی ترسی از آبرویش نداشته و کسی او را سرزنش نمی کند و هیچ حرفی از سخن گفتن فرزند نیست و دفاع او از مادرش)

و اما در انجیل متی می بینیم که پیش از پیوستن مریم و یوسف، حامله بودن مریم معلوم بوده و یوسف می خواسته از او برای همین مساله جدا شود، که فرشته ای به خواب او می رود ماجرای باردارشدن مریم توسط روح القدس را برای او می گوید و او را از این تصمیمش باز می دارد. و می رود با او ازدواج کند و تا زایمان فرزند با او همبستر نمی شود و وقتی فرزند به دنیا آمد نام او را عیسی گذاشت

(پس می بینیم با توجه به انجیل متی ، برخلاف قرآن، حاملگی مریم دیده شده و به خاطر همین، یوسف می خواسته از او جدا شود، و هنگام زایمان مریم تنها نبوده و.باز به خاطر همین زایمان، بازخواست نمی شود تا فرزند به سخن بیاید و از حقانیت او دفاع کند)
در شبهات بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

0 امتیاز

رخدادهای مربوط به حاملگی و وضع حمل مریم در انجیل و قرآن می توانند در لابلای یکدیگر و در بین هم اتفاق افتاده باشند و هیچ تناقضی هم با هم نداشته باشند بلکه مکمل یکدیگر باشند. 

مثلا در قصه ای می خوانید: "سمانه از خواب بیدار شد و به سر کار رفت" و در قصه ای دیگر نوشته شده "سمانه تا دم صبح نخوابید و صبحانه خورده و بیرون رفت". آیا این دو جمله الزاما با هم تناقض دارد؟ پاسخ: خیر...... چرا که می شود که سمانه تا دم صبح نخوابیده باشد اما دم دم های صبح برای نیم ساعت خوابیده و سپس بیدار شده و صبحانه خورده باشد و به سر کار برود. در این مثال می بینیم که چنانچه رخدادها در لابلای هم قرار داده شوند هیچگونه تناقضی وجود ندارد و اصلن سوال من از شما این است که تعریف تناقض چیست؟؟ کدام مرجع صلاحیت تعریف تناقض را دارد؟ انسان یا الله؟ و به کدام مرجع اعتماد می کنید؟ انسان یا الله؟

در کجای آیات 16 الی 33 سوره مریم فرموده که "مریم در عقد کسی نبود" ! یا "احدی دوران حاملگی او را ندید"؟ اینها ادعاها و نتیجه گیری های شماست و با مطالعه آیات قرآن چنین صراحتی اصلا وجود ندارد اما متاسفانه آن را به قرآن نسبت می دهید. در خلاء آیات تورات و انجیل نباید برداشت ها و نتیجه گیری های خودمان را (که حتی از نظر منظقی و استنتاجی اشتباه است) به قرآن نسبت بدهیم.

نکته در اینجاست که صرف اینکه قرآن در مورد مساله ای سکوت کرده و اطلاعاتی را ارائه نفرموده به منزله "تناقض" با انجیل یا هر کتابی که الله نازل کرده نیستبعنوان مثال: تورات در مورد فرزند نوح که در قرآن از زمره غرق شدگان است هیچ اطلاعاتی ارائه نفرموده و ما با قصه این پسر تنها در قرآن آشنا می شویم. حال آیا رواست که بگوییم این بخش قرآن دروغ است و یا آنرا به منزله تناقضات قرآن تلقی کنیم؟ کسی که قرآن را کلام الله می داند هرگز چنین حرفی را نمی زند اما چگونه است که در مورد انجیل و تورات چنین حرف هایی زده می شود؟! مگر تورات و انجیل نیز کلام الله نیست؟ 

یا در صحف انبیاء بنی اسرائیل که آیات مفصل به شرح زندگی سلیمان پرداخته، هیچ ذکری از سخن گفتن سلیمان با هدهد یا تسخیر باد یا صحبت او با مورچگان نیست در حالیکه در قرآن به این مسائل اشاره شده است. آیا رواست که بگوییم اینها تناقضات قرآن است؟ البته که خیر. چرا که کسی که قرآن را از جانب الله می داند به حقانیت این فرازها ایمان دارد هر چند در تورات و انجیل موجود نباشد. حال چگونه است که در حالت بالعکس دچار شک و تردید می شویم و تورات و انجیل را زیر سوال می بریم؟ در حالیکه در قرآن فرموده:

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا آمِنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي نَزَّلَ عَلَىٰ رَسُولِهِ وَالْكِتَابِ الَّذِي أَنزَلَ مِن قَبْلُ وَمَن يَكْفُرْ بِاللَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلَالًا بَعِيدًا ﴿النساء: ١٣٦﴾

اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، به خدا و پيامبر او و كتابى كه بر پيامبرش فرو فرستاد، و كتابهايى كه قبلا نازل كرده بگرويد؛ و هر كس به خدا و فرشتگان او و كتابها و پيامبرانش و روز بازپسين كفر ورزد، در حقيقت دچار گمراهى دور و درازى شده است.

بوسیله ی
با سلام و تشکر از وقتی که گذاشته اید،. فقط یک خواهش داشتم اینکه لطف می کنید، داستانی را که می فرمایید در مورد بدنیا آمدن عیسی مسیح،  قرآن و انجیل مکمل هستند را بیان کنید، با تشکر
دوست گرامی، فرازهای انجیل و قرآن هیچ تناقضی باهم ندارند. شما هستید که تناقض سازی کرده اید. مثلا نوشته اید که "بر خلاف قرآن، مریم به هنگام زایمان تنها نبوده ". لطفا بفرمایید که در کجای قرآن نوشته که او تنها نبوده است؟ آیه آن را اقامه کنید.
با تشکر،  قبول دارم در هیچ کجا قرآن نیامده،  ولی وقتی آیات قرآن رو می خوندم اینطور به نظر می‌رسید که به قول شما این برداشت من می باشد و گفته نشده که تنها بوده، ولی یک.سوال داشتم اینکه در قرآن کریم گفته شده مریم بعد از زایمان پیش قومش.رفت، آیا این قوم، اهل خانواده او بوده است یا مردمان شهری که ایشان در آنجا زندگی می کردند؟ باز هم تشکر
مطابق فصل دوم از صحیفه لوقا مریم که اهل ناصره بود با شوهرش به شهر بیت لحم میروند و مریم در بیت لحم زایمان می کند و بعد برای بجا آوردن شریعت تورات به اورشلیم (بیت هامیقداش) می روند و پس از انجام مراسم ختنه به شهر مریم یعنی ناصره برمیگردند:

و چون تمامی رسوم شریعت خداوند را به پایان برده بودند، به شهر خود ناصره جلیل مراجعت کردند. 40 و طفل نمو کرده، به روح قوی می‌گشت و از حکمت پر شده، فیض خدا بروی می‌بود. (آیات 39 و 40 فصل 2 صحیفه لوقا انجیل)

پس مشخص شد که مریم چند روز پس از زایمانش به شهر خودش (قوم خودش) برگشته است و ملاحظه می کنید که تصدیق کننده قرآن است.
وضعیت تاهل مریم هنگام حمل و زایمان عیسی
...