خیر. چنین ادعایی تاریخی است و در متن آیات وحی هیچگونه اشاره ای بدان نشده است. همچنین اصلا اهمیتی ندارد که آیا قوم عاد دو گروه یا چند گروه یا یک گروه بوده باشند. چرا که منظور از بیان این قصص در قرآن برای مخاطب بیان شده است:
وَكَأَيِّن مِّن قَرْيَةٍ عَتَتْ عَنْ أَمْرِ رَبِّهَا وَرُسُلِهِ فَحَاسَبْنَاهَا حِسَابًا شَدِيدًا وَعَذَّبْنَاهَا عَذَابًا نُّكْرًا ﴿الطلاق: ٨﴾
و چه بسيار شهرها كه از فرمان پروردگار خود و پيامبرانش سر پيچيدند و از آنها حسابى سخت كشيديم و آنان را به عذابى زشت عذاب كرديم.
طبق آیه فوق، مراد از بیان قصص اقوام مختلف آن است که بیاموزیم اگر جامعه ای از فرمانها و دستورات وحی پروردگار تخطی کند، قطعا می بایست منتظر عذاب باشد. این سنت خداوند است و تا ابد این سنت ادامه می یابد:
اسْتِكْبَارًا فِي الْأَرْضِ وَمَكْرَ السَّيِّئِ وَلَا يَحِيقُ الْمَكْرُ السَّيِّئُ إِلَّا بِأَهْلِهِ فَهَلْ يَنظُرُونَ إِلَّا سُنَّتَ الْأَوَّلِينَ فَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَبْدِيلًا وَلَن تَجِدَ لِسُنَّتِ اللَّهِ تَحْوِيلًا ﴿فاطر: ٤٣﴾
اين كارشان فقط گردنكشى در [روى] زمين و نيرنگ زشت بود، و نيرنگ زشت جز [دامن] صاحبش را نگيرد. پس آيا جز سنّت پيشينيان را انتظار مىبرند؟ و هرگز براى سنّت الله دگرگونى نخواهى يافت.