و اگر در آنچه بر تو نازل كرده‌ايم ترديد دارى، از آنها كه كتابهای پيش از تو را مى‌خوانند سؤال كن... ﴿سوره يونس: آیۀ ٩٤﴾
+1 امتیاز
علم امروزه ثابت کرده مرد و زن در حالت طبیعی میلی به هم ندارن و آنها که به هم میل دارن بیمار هستند.  این بیماری هورمونی و روانی است. حالا چرا خداوند با اینکه خودش مردم شهر لوط را که بیمار بودن را مجازات کرده؟
در کلی و عمومی بوسیله ی
برچسب گذاری دوباره بوسیله ی

1 پاسخ

+1 امتیاز

قرآن در خصوص اقوامی که توسط عذاب های آسمانی از بین رفته اند به یک قانون مهم اشاره کرده است:

فَكُلًّا أَخَذْنَا بِذَنبِهِ فَمِنْهُم مَّنْ أَرْسَلْنَا عَلَيْهِ حَاصِبًا وَمِنْهُم مَّنْ أَخَذَتْهُ الصَّيْحَةُ وَمِنْهُم مَّنْ خَسَفْنَا بِهِ الْأَرْضَ وَمِنْهُم مَّنْ أَغْرَقْنَا وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيَظْلِمَهُمْ وَلَٰكِن كَانُوا أَنفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ ﴿العنكبوت: ٤٠﴾ 

و هر يك [از ايشان‌] را به گناهش گرفتار [عذاب‌] كرديم: از آنان كسانى بودند كه بر ايشان بادى همراه با شن فرو فرستاديم؛ و از آنان كسانى بودند كه فرياد [مرگبار] آنها را فرو گرفت؛ و برخى از آنان را در زمين فرو برديم؛ و بعضى را غرق كرديم؛ و [اين‌] الله نبود كه بر ايشان ستم كرد بلكه خودشان بر خود ستم مى‌كردند. (۲۹: ۴۰)

با استناد به آیه فوق، مشخص می شود که الله در حق قوم لوط اجحاف و ظلم و ستمی روا نداشت بلکه این قوم لوط بودند که بارها هشدارهای پیامبر خدا را به تمسخر گرفتند و بر گمراهی خود اصرار داشتند:

كَذَّبَتْ قَوْمُ لُوطٍ بِالنُّذُرِ ﴿القمر: ٣٣﴾

قوم لوط هشداردهندگان را تكذيب كردند

چرا که مطابق قرآن الله هیچ قومی را نابود نمی نماید مگر آنکه هشدار دهندگانی را بر ایشان می فرستد و به ایشان فرصت می دهد تا بازگشت نمایند:

وَمَا أَهْلَكْنَا مِن قَرْيَةٍ إِلَّا لَهَا مُنذِرُونَ ﴿الشعراء: ٢٠٨﴾

و هيچ شهرى را هلاك نكرديم مگر آنكه براى آن هشداردهندگانى بود.

نتیجه

الله از بدو خلقت انسان؛ دو راه هدایت و ظلالت را پیش پای انسان قرار داد. این خود انسان است که با انتخاب خود، یا هدایت الهی را بر می گزیند یا در اثر طغیان، سبیل دلخواسته خویش را انتخاب می کند (مانند قوم لوط). در خصوص قوم لوط، قرآن و تورات اشاره کرده اند که قوم لوط هشدارهای پروردگار را به تمسخر گرفتند و به گمراهی خویش اصرار داشتند و مرتکب کارهایی بیشتر نیز شدند. بر همین اساس، این قوم لوط بود که خود را مستحق عذاب کرد و الله ذره ای در حق ایشان ظلم ننمود. 

بوسیله ی
ممنون از جواب شما دوست عزیز
ولی این مطالبی که فرمودین باز دلیل بر موجه بودن عذاب به دلیل بیماریشان  نیست . خداوند آنها را بیمار جنسی خلق نمیکرد آنها هم همجس باز نمیشدن. به همین سادگی. هر مردی به طور طبیعی از همجس بازی بدش میاد.مگر اینکه خداوند آن را بیمار خلق کرده باشه که این دیگر تقصیر اون فرد نیست. فردی که دوجنسی آفریده شده و قادر به ازدواج نیست چاره ای جز زنا کردن نداره. مقصر خداست نه اون .
دوست گرامی، قرآن نفرموده قوم لوط "بیمار" بودند. شما بودید که ایشان را "بیمار" معرفی کردید. قرآن فرموده که ایشان مثل مابقی ابنیاء بشر صحیح و سالم بودند اما صرفا بواسطه "طغیان" رو به همجنس بازی آوردند. اینکه شما "کفر و عصیان و طغیان" را به بیماری تشبیه کرده اید، تشبیهی نادرست و خلط مبحث است. بنابراین، اطلاق قرآن را ملاک قرار دهید، نه تشبیهاتی که از اینجا و آنجا می شنوید. ضمن اینکه "علم" اساسا مبنای بررسی دین نیست. چرا که بنده هم می توانم دهها مقاله علمی در خصوص "طبیعی بودن" همجنس گرایی برای تان بیاورم، در حالیکه شما آنرا "بیماری" می نامید. نتیجه اینکه هیچوقت در بررسی کلام وحی، از علم تجربی که زاییده فکر انسان است، استفاده نکنید. بلکه اطلاق های کلام وحی را مبنا قرار دهید.
انحراف جنسی را با اختلال  جنسی اشتباه نگیرید .‌ در علم روانشناسی هم این دو با هم فرق دارند .‌از آنجایی که خداوند عذاب نازل فرموده یقینا قوم لوط دچار انحراف جنسی بوده اند .‌
...